Friday, March 25, 2022

Uppsats om att möta dina rädslor

Uppsats om att möta dina rädslor



Eftersom jag kunde möta min rädsla för att vara borta från hemmet har jag fortsatt att göra saker som jag verkligen vill göra. Eller överväg att överraska gäster med elegant jazzvinyl som ger dig möta dina rädslor uppsats klassiker från James Dean eller Rat Pack. Antal ord: Cirka Sidor: 3 Betygsnivå: Gymnasie. Jag visste att jag skulle bli rädd när jag kom på Ring of fire, så varför gjorde jag det? Följ Facebook Twitter, möta dina rädslor uppsats. Jag skulle vilja avsluta den här artikeln med ett av mina favoritinspirerande citat om att möta dina rädslor av Eleanor Roosevelt: "Du får styrka, mod och självförtroende genom varje upplevelse där du verkligen stannar för att se rädslan i ansiktet.





Monster Plane-Personlig berättelse



Jag är 17 år och jag kan fortfarande inte dingla med fötterna över sängkanten i mörkret. Jag vet att klibbiga händer med grovt hår över knogarna kommer att ta tag i mina anklar och dra mig ner till ett svart hål av skräck. Naturligtvis är detta aldrig en medveten tanke när min fot går över madrasskanten, men en iskall kyla av rädsla skjuter upp min ryggrad, och jag rycker snabbt tillbaka min vandrande lem i säkerhet. Jag borde ha förkastat denna barndomsrädsla för länge sedan, men den har funnits med mig i decennier. Det är bekant och bekvämt. Dessutom, ibland skulle jag hellre ta itu med monster under min säng än att ta mig an det verkliga livet. Till exempel var jag en hemsk möta dina rädslor uppsats barn, utan social kompetens eller nåd. Mer än något annat längtade jag efter att bli uppmärksammad som den populära, utåtriktade killen jag visste att jag var, istället för den tafatta nördetten som alla såg.


Men att bli uppmärksammad var också min värsta rädsla eftersom min blyghet vanligtvis ledde till ännu en social katastrof. Efter den långa och smärtsamma processen att komma ur mitt skal, värnar jag om min individualitet. Men hur möta dina rädslor uppsats kan jag trycka möta dina rädslor uppsats självuttryck? Tänk om ingen gillar det riktiga jaget? När jag möta dina rädslor uppsats lilla, jag hade det här hemskt, möta dina rädslor uppsats, återkommande dröm att djävulen jagade mig från en klippa in i en rasande flod. Och jag kan inte simma. Men min möta dina rädslor uppsats, Stålmannen, skulle alltid flyga in och rädda mig precis i tid. Nu, möta dina rädslor uppsats, i sena tonåren är jag vagt orolig över vad som väntar mig på äldre dagar.


Jag vet att många äldre klarar sig bra. Men hur är det med dem som inte gör det på grund av sjukdom eller fattigdom eller på grund av att de befinner sig ensamma? Det är inte djävulen som jagar mig nu, utan dödligheten. Om du lever och är ärlig försvinner rädslan aldrig riktigt. Allt du kan göra är att lära dig att möta det. Att vara människa kanske innebär att alltid behöva dingla över en eller annan kant, med djävulen frammarsch och det okända som lurar nedanför. Kanske kommer Stålmannen i tid, och kanske kan jag rycka tillbaka foten från kanten. Återigen, kanske inte, möta dina rädslor uppsats. RÄDDA Mina ögon öppnas sakta, återigen hade datumet 5 maj kommit tillbaka för att förfölja mig en gång möta dina rädslor uppsats, väcker fruktansvärda minnen i mitt sinne. Rädsla den ensamma frasen som finns i mitt sinne är rädsla, varje dag, varje vecka, varje månad, varje år, hela mitt liv, jag har andats in rädsla.


Under mina täcken gömmer jag mig, sluter ögonen utan att möta mina rädslor. Låt mig dela med mig av min rädsla. Jag tänkte aldrig på vad jag skulle möta idag. Vad är rädsla? I vissa typer av situationer kan det vara farligare att reagera på rädsla än att möta den, därför, möta din rädsla för att övervinna dessa problem. Precis som min farbror kom han en dag sent till sitt jobb och han visste att chefen är en riktigt strikt kille. Han tänkte, "pojke, min chef kommer att vara arg på mig, jag antar att jag har problem". Det bättre exemplet kommer från min väns pappas erfarenhet när han var i armén.


Jag tror att mod är att möta dina rädslor och gå vidare och göra vad du behöver för att uppnå målet. Den text som bäst passar min definition är The Things They Carried. I Red Badge of Courage tror Stephen Crane att mod är att möta dina rädslor och erkänna dina fel för dig själv, möta dina rädslor uppsats. Min definition matchar Cranes i vissa aspekter, som att möta dina rädslor, möta dina rädslor uppsats, men jag håller inte med om att man måste erkänna sina fel för att vara modig.


Stephen Crane trodde att det var att möta dina rädslor och erkänna dina fel. Konflikten handlar om att möta och övervinna rädslan för döden. Huvudkaraktärerna fruktar döden, men antyder att de redan är döda. Innan detta händer går Pablo igenom mental plåga och undrar och funderar över den eviga sista frågan som ofta tänker på av de individer som ser döden komma, "Gjorde jag mitt bästa i mitt liv när jag levde? Den här historien kan tas på två sätt enligt min mening. Det andra sättet att se på det är att livet är kort och du märker det först när du står inför slutet av det. Jag tror att ärlighet alltid är den bästa policyn när vi möter våra vänner och oss själva.


En äkta vän ska känna sig kunna dela sanna känslor och påpeka sanningen utan rädsla och möta dina rädslor uppsats. Förutom det får vi inte bara att känna oss mer äkta när vi är oss själva, utan att vi känner oss mindre skyldiga när vi står inför våra vänner. Det var mot min vilja. Som vänner till andra bör vi känna ansvar för att påpeka sanningen utan rädsla och tvekan, även det finns risk att förlora vänner. Mod är inte alltid att vara orädd, utan att ibland möta dessa rädslor för människorna runt omkring dig.


Mod kan verkligen hittas hos brandmännen som försökte rädda min systers liv. Även om min syster inte lyckades, fanns det brandmän där som försökte rädda henne. Man kunde se oro i ögonen när min systers hud blev kall. De är några av de människor som kan övervinna den rädslan och slutföra sina jobb. Han fortsätter med rädsla till det han försöker lyfta, med det berömda citatet "det enda vi behöver frukta är rädslan i sig", möta dina rädslor uppsats. Rädslan som Roosevelt känner igen är en mycket kraftfull känsla, möta dina rädslor uppsats. Genom att inse detta inspirerade Roosevelt folket i USA att svara på denna svåra situation som de alla stod inför, och att inte låta deras rädsla hindra dem från att reagera, vilket tilltalade lyssnarnas känslor.


Han säger: "I en sådan anda från min och din sida möter vi våra gemensamma svårigheter" och använder "oss". Roosevelt-adresser Skriv ett nytt nyckelord och tryck på Enter för att söka. Facing My Fear Antal ord: Cirka sidor: 1 Spara uppsats Se mina sparade uppsatser Nedladdningar: 19 Betygsnivå: Gymnasie Logga in eller gå med nu för att betygsätta uppsatsen. Uppsatser relaterade till Facing My Fear 1. Antal ord: Ungefär Sidor: 5 Betygsnivå: Gymnasium. Antal ord: Ungefär Sidor: 4 Betygsnivå: Gymnasie. Antal ord: Cirka Sidor: 6 Betygsnivå: Gymnasie. Sammanfattning av väggplanen. Antal ord: Cirka Sidor: 2 Betygsnivå: Gymnasie. Ärlighet och vänskap. Antal ord: Cirka Sidor: 3 Betygsnivå: Gymnasie.


Mod och mod, betyder de verkligen samma sak? President Franklin D. Roosevelts första invigningstal. Antal ord: Cirka Sidor: 6 Har bibliografi Betygsnivå: Gymnasie.





pojkeuppsats



Jag växte så småningom ifrån de flesta av dessa saker vid 8 eller 9 års ålder, men att gå hemifrån under en längre tid var fortfarande svårt för mig. Det fanns många saker jag ville göra som att gå på sommarläger, sjöhus och till och med övernatta, men jag var tveksam eftersom jag visste att jag hade en historia av ångest och problem med att vara borta från mitt hem och mina föräldrar. Mina föräldrar var väldigt bra på att uppmuntra mig att prova dessa saker. De påminde mig hela tiden om att jag aldrig skulle kunna åka till Washington DC för 8:e klassresan, kyrkresor eller ens college om jag inte övervann min rädsla. Mitt första försök att möta min ångest var sommaren efter femte klass. Jag hade slutat ha problem med att mina föräldrar var borta från hemmet eller skulle sova, så jag trodde att jag var redo för en större utmaning.


Min äldre bror skulle till Camp Highlands for Boys i fyra veckor över sommaren, och jag bestämde mig för att följa med honom. Jag var väldigt nervös för att åka eftersom jag bara hatade att tro att jag skulle få hemlängtan som jag gjorde som barn. Efter några dagars hektiskt lägerliv försvann min rädsla och jag hade kul. Aktiviteterna och vänskapen vägde upp alla tankar på hemmet. Det visade sig vara de bästa fyra veckorna i mitt liv, och efter att jag kom tillbaka från lägret kände jag att jag kunde göra vad som helst. Eftersom jag kunde möta min rädsla för att vara borta från hemmet har jag fortsatt att göra saker som jag verkligen vill göra.


Jag flög till Duke Basketball Camp helt själv vid 12 års ålder, vilket var en annan stor utmaning för mig. Jag har åkt på en arbetsturné med min kyrkliga ungdomsgrupp. Jag skulle aldrig ha kunnat göra dessa saker om jag inte hade kommit förbi mina barndoms ångestproblem. Jag tror att rädslor kan hålla en tillbaka från att bli den de verkligen är, och det enda sättet att övervinna dessa rädslor är genom att möta dem. Jag känner mig nu säker på att möjligheterna för min framtid är obegränsade eftersom jag vet hur jag ska möta mina rädslor. Om du gillade den här uppsatsen, vänligen överväg att göra ett skatteavdragsgillt bidrag till This I Believe, Inc. Arbetet med This I Believe är gjort möjligt av individer som du.


Överväg att göra ditt avdragsgilla bidrag idag. hem RSS. justera teckensnitt: A A A. Detta tror jag. Mina föräldrar och vänner kom för att skjutsa iväg mig på flygplatsen. Så fort klockan ringde hoppade jag ut genom dörrarna och in i min mammas bil. Visst var jag fortfarande tvungen att vänta 6 hela timmar tills vi faktiskt åkte till flygplatsen, men åtminstone... Tydligen var hela flygplatsområdet redan översvämmat, transporterna hade stannat och alla mobilnät hade fastnat. Hon berättade att hon hade försökt få en skjuts hem, sedan en timme tidigare men ingen taxi skulle ta risken att bli strandsatt emellan. Jag gick till mitt rum för att göra klart mina läxor och belöna mig själv med några tecknade serier på tv, men jag kände mig håglös. Jag stirrade ut genom fönstret och bad att det skulle sluta regna men det verkade inte som att det skulle sluta snart.


Jag gick runt huset uttråkad och väntade på att min mamma skulle ringa och bekräfta om hon skulle komma eller inte... Har du någonsin tillbringat månader med att göra planer och plötsligt förstör något det? Jag gjorde nyligen den långa resan tillbaka till Guam för att överraska mina farföräldrar och upplevelsen fick mig att inse hur svårt det var att resa ensam. Hektisk stadstrafik, flygförseningar och oro för en lång flygning gör allt till en frustrerande process. Spänningen över att komma till en destination kan uppvägas av stressen som resor orsakar. Jag kom äntligen till flygplatsen efter att ha suttit i trafiken i vad som verkade som timmar. I mitt hjärta förlät jag mina föräldrar. Jag introducerades av min lärare som ett asiatiskt barn, som flög från Indien för att få en utbildning i Amerika; men istället för att ge mig ett varmt välkomnande hade folk börjat håna mig, mobba mig och trakassera mig.


Alla mina känslor som föryngrades var vackra som en trasig spegel. Men det här var grundskolan, jag hoppades att mellanstadiet skulle vara mycket mer miljövänligt, där jag skulle... Jag började få panik när resan började, de grå svängningarna gick snabbare och långsammare och jag kunde höra metallkedjorna mala. Jag var traumatiserad och åkte inte längre den natten. Jag visste att jag skulle bli rädd när jag kom på Ring of fire, så varför gjorde jag det? Efter sju år av att vara rädd för att åka på några åk sa jag till mig själv att den här sommaren, innan college började, skulle jag göra saker som sa att jag aldrig skulle göra.


Hem Flashcards Skapa Flashcards Uppsatser Uppsatsämnen Skrivverktyg. Uppsatser Uppsatser FlashCards. Bläddra i uppsatser. Logga in. Flashcard Dashboard Essay Dashboard Essay Inställningar Logga ut. Hemsida Personlig berättelse-Jag tror på att möta dina rädslor. Personlig berättelse-Jag tror på att möta dina rädslor Ord 4 sidor öppet dokument. Uppsatsprov Kontrollera skrivkvalitet. Visa mer. Läs mer. Ord: - Sidor: 5. Ord: - Sidor: 6. Personlig berättelse: Min resa till Clear Lake Min syster, som gick i 6:e klass vid den tiden, hatade Clear lake och önskade att hon aldrig gick.

No comments:

Post a Comment