Friday, March 4, 2022

Uppsats mot dödshjälp

Uppsats mot dödshjälp



Här kan de känna sig som om de är en börda för sina anhöriga och därför vill dö i syfte att skära ner på kostnaderna. Hans teori lyckas utesluta handlingar som dödshjälp bland de som är allmänt acceptabla. Läkarassisterat självmord: Rätten att dö Du kanske har hört talas om Läkarassisterat självmord förut, men vad är det exakt? Dödshjälp förstör också det normala förhållandet mellan läkare och patient, uppsats mot dödshjälp. Han säger att personlig autonomi är av största vikt och bör respekteras. Medan många människor ser rätten att dö som en grundläggande mänsklig rättighet kan dödshjälp också väcka moraliska frågor. Icke-trosbaserade argument emot uppsats mot dödshjälp självmord och dödshjälp.





Relaterade ämnen



Det finns många synsätt på konceptet och utövandet av dödshjälp. I en definition beskrivs dödshjälp som en snabb död där smärta nästan saknas. Vissa länder tillåter dock att dödshjälp utförs på individer efter eget samtycke eller med godkännande av en anhörig, uppsats mot dödshjälp. Dödshjälp har varit föremål för diskussioner bland religiösa myndigheter. Det har också varit föremål för kontroverser och studier inom filosofins komplexa område. Vissa av filosofin kretsar kring i vilken utsträckning livet kanske inte är värt att leva, medan andra teorier kretsar kring plikten för parterna inblandade i ett fall av dödshjälp.


Deontologi har varit emot dödshjälp ur många perspektiv. Många etiker och författare som har använt deontologi mot dödshjälp har förlitat sig på begreppet plikt. Filosofisk deontologi kretsar kring pliktprinciper. Man är skyldig att utföra uppgifter även när oddsen är emot framgång. Det finns olika former av filosofisk deontologi. En av de mest populära synsätten på deontologi är den kantianska pliktfilosofin, uppsats mot dödshjälp. Andra författare som Brian Kane har indirekt använt deontologi för att presentera uppsats mot dödshjälp argument för att bevara liv.


När deontologi tillämpas på dödshjälp kretsar det alltså kring plikten att bevara liv. Enligt Kant får man inte ljuga för en potentiell mördare för att lindra en nästan säker mordhandling. Deontologi ger ett av de starkaste argumenten mot dödshjälp. dock, uppsats mot dödshjälp, i strävan att etablera ett argument mot dödshjälp är det nödvändigt att ha en positiv inställning till att leva. Från den punkten är det möjligt att fastställa uppsats mot dödshjälp solid argument mot dödshjälp med hjälp av deontologi. Brian Kane använder hippokratisk filosofi för att argumentera mot dödshjälp. När man utför den motsatta handlingen att döda, då anses detta som mord. Det finns ett undantag för de människor som dödas för sina överträdelser mot ett samhälles etiska principer.


Att döda av någon annan anledning, inklusive barmhärtighet, är alltså mord. Tvärtom, förmågan att förlänga livet och läka sjukdomar och andra lidanden har mänskligheten förvärvat genom mödosam forskning och upplysning. Därför är det vår plikt att bevara liv snarare än att döda. Kane konstaterar att dödande inte förändrar dess natur även när teknik och modern medicin används för att kamouflera pliktförsummelsen bakom dödshjälp. Han hävdar senare att även kristna doktriner och andra religiösa övertygelser betraktar livet i alla dess olika former, en helgad gåva från Gud. I så fall anses dödshjälp vara ett svek mot den omhändertagna. Beslutet att utföra ett barmhärtighetsmord på en lidande individ är att överge en person med vilken läkaren som utför dödshjälpen visat en omätbar solidaritet tidigare genom uppsats mot dödshjälp vård och stöd.


Å andra sidan har den kantianska deontologin sitt eget speciella argument mot dödshjälp. Alla aspekter av Kantiansk filosofi kretsar kring plikt, välvilja och kategoriskt imperativ, filosofin om det rena förnuftet. Man bör alltid iaktta plikter trots oddsen. I en illustration hävdar Kant att det är omoraliskt att ljuga för en mördare för att lindra förekomsten av mordet. Han hävdar att ljuga för vem som helst förnekar en friheten att göra ett rationellt avdrag. När det gäller dödshjälp kan Kantiansk filosofi tillämpas för att antyda att vi måste bevara liv till varje pris. Detta har lett till utvecklingen av modern medicin, som är en universell praxis. Av denna anledning är det en universell plikt för alla att arbeta för att förlänga livet i dess olika former oavsett situation.


Att göra det skulle strida mot plikten att bevara liv. Dessa människor har ålagts plikten att bevara liv genom tillämpning av teknologi och modern medicin. Denna allmänt accepterade praxis tillämpas i alla samhällen i världen. En läkare bör alltså inte utföra dödshjälp under några omständigheter, uppsats mot dödshjälp. Dessutom måste läkaren gå uppsats mot dödshjälp längst i hans eller hennes strävan att iaktta plikten att bevara liv. Uppsats mot dödshjälp Filosofi kan också tillämpas från ett annat perspektiv till samma effekt. Kantiansk deontologi tar direkt upp frågan om plikt mot sig själv.


Samma typ av resonemang tillämpas på självmord. Faktum är att självmord inte är acceptabelt i många samhällen, uppsats mot dödshjälp. På samma sätt är det universellt oacceptabelt att ta något liv eftersom det går emot ens plikt eftersom det är universellt definierat. Om det vore allmänt acceptabelt att människor kan ta sitt eget liv, så skulle det finnas en betydande möjlighet att mänskligheten inte skulle existera. Detta är en deduktion av Immanuel Kant i Groundwork for the Metaphysics of Morals. Kant lägger en stark grund för deontologi, särskilt när det gäller professionellt uppförande inom alla discipliner. Enligt Kant motsätter sig deontologi alla åtgärder som strider mot universellt accepterade normer.


Deontologi beskriver uttryckligen medicinens universella syfte, uppsats mot dödshjälp, teknik och medicinsk personal, som ska bevara liv. Av denna anledning är det omoraliskt för vem som helst att hjälpa en individ att dö oavsett anledning. En annan författare, Robert Young, anser dödshjälp som en rationell handling av kvalificerad personal för att få slut på lidande hos en patient. Han säger att det är klokt av en kvalificerad läkare att framkalla döden eller låta en patient dö för att lindra smärta och lidande. För att en sådan handling ska vara moraliskt acceptabel bör dödshjälpen inte ha en gynnsam effekt för någon annan person än patienten.


Dödshjälp utförs alltså för den lidande individens skull, uppsats mot dödshjälp. Han hävdar att beslutet att utföra dödshjälp bör vara ett resultat av en bedömning av en kvalificerad person. Young utesluter också fall av personer som är så ogiltig att de inte har möjlighet att besluta om dödshjälp ska utföras eller inte för att ett fall av dödshjälp ska vara av moraliskt värde, uppsats mot dödshjälp, patienten måste begära ingreppet och den inblandade läkaren måste vara i stånd att bedöma patientens tillstånd och försäkra sig om att patienten verkligen lider. Young citerar vidare David Uppsats mot dödshjälp, som försökte lägga moralisk motivering till självmord.


Han säger att personlig autonomi är av största vikt och bör respekteras, uppsats mot dödshjälp. Dödshjälp bör således vara moraliskt acceptabelt när det görs inom vissa definierade moraliska riktlinjer som involverar personens auktoritet för eutanasi. David Hume avfärdade religiösa myndigheter som orättvisa mot de människor som begick självmord genom att neka dem friheten att välja att inte leva när livet blir outhärdligt. Alltså under vissa omständigheter, uppsats mot dödshjälp, dödshjälp är acceptabelt enligt Young.


Det är omöjligt för någon läkare, hur kompetent den än är, att exakt fastställa giltigheten uppsats mot dödshjälp omfattningen av någon individs lidande. Av denna anledning håller jag inte med om hans påstående att vissa experter kan avgöra när livet blir outhärdligt. vidare, uppsats mot dödshjälp, det är läkarens plikt att förlänga livet oavsett patientens yttranden och uttryck. Detta motiveras av det faktum att ingen exakt kan bedöma en annan persons mentala situation. Det finns flera styrkor och svagheter i teorierna om dödshjälp som presenteras av Kant, Kane och Young. I det fallet iakttar en läkare plikten utan att tillåta känslomässiga konsekvenser att ändra förloppet för hans eller hennes handlingar.


På så sätt kan läkaren ge service till de lidande människorna objektivt. dock, uppsats mot dödshjälp, Kane har postulerat att den enda plikten uppsats mot dödshjälp Läkarkårens skyldighet är att förlänga livet när det är möjligt. Han har inte tillräckligt försökt utesluta dödshjälp uppsats mot dödshjälp en av de uppgifter läkarna måste utföra. Dessutom har han inte presenterat fakta som adekvat stöder teorin att läkares skyldighet är att förlänga livet, uppsats mot dödshjälp.


Å andra sidan definierar Kant handlingar av moraliskt värde som sådana som är universellt acceptabla. Hans teori lyckas utesluta handlingar som dödshjälp bland de som är allmänt acceptabla. Detta är viktigt eftersom det hindrar människor från att engagera sig i moraliskt tvivelaktiga metoder. Han försöker helt enkelt undvika att godkänna handlingar som har moraliskt tvivel för universell praxis. Även laster som mord är inte allmänt fördömda eftersom det finns samhällen där de accepteras. Primitiva samhällen, även i utvecklade länder, har ibland accepterat mord som en handling med moraliskt värde. Det kan inte vara att bevarande av liv inte är en universell praxis som är acceptabel för alla samhällen. Vissa samhällen tillåter människor att utföra dödshjälp baserat på ålder eller åkomma. Det kan uppsats mot dödshjälp fördelaktigt för dem som lever genom att bespara dem prövningen att se en person som de är känslomässigt kopplade till lida.


dock, uppsats mot dödshjälp, det finns en stor svaghet i definitionen av kvalificerad personal som är tillräckligt kompetent för att utföra dödshjälp, uppsats mot dödshjälp. Det är omöjligt att bedöma effekterna av döden eftersom ingen vet vad som följer när man väl har förklarats kliniskt död. Inget enskilt experiment har lyckats fastställa upplevelsen efter döden. Huruvida upplevelsen är smärtsam eller inte eutanasi bygger på ett antagande. Dessutom, som tidigare nämnts, uppsats mot dödshjälp, det är omöjligt för någon person att bestämma graden av lidande som en annan upplevt med noggrannhet.


På samma sätt är det omöjligt att fastställa motivet för dödshjälp när han begärde ett barmhärtighetsmord. Även om läkaren som utför proceduren kan ha goodwill, kan han eller hon vara en medhjälpare för att uppnå andra motiv än att lindra smärta. Båda författarna hänvisar till universella metoder. Å andra sidan konstaterar Kane att det är läkares universella plikt att förlänga livet närhelst det är möjligt. Dessa två teorier kommer till enighet om att universella metoder har ett moraliskt värde. Så om läkares universella plikt syftar till att förlänga livet, är det endast moraliskt rätt att arbeta för att uppnå detta mål snarare än att agera på annat sätt.


Det är moraliskt oacceptabelt att hjälpa någon att dö enligt Brian Kanes direkta analys av frågan. På liknande sätt gör tillämpningen av Kantiansk deontologi automatiskt dödshjälp omoralisk. Han tillfogar inget moraliskt värde till dödshjälp utan försökspersonens samtycke. Detta uppsats mot dödshjälp involverar skapandet av standarder för att bedöma kvalifikationsnivån hos en läkare för att fastställa graden av lidande hos en potentiell eutanasiperson. Även om en sådan standard är svår att fastställa, är det en nödvändighet för dödshjälp av personer med samtycke från försökspersonen att vara allmänt accepterad som en plikt för läkare.





bra övertygande essäämne



Här kan de känna sig som om de är en börda för sina anhöriga och därför vill dö i syfte att skära ner på kostnaderna. Men sanningen är att varje person önskar att se sin släkting fram till den sista punkten i sitt liv. Om en sådan patient utsätts för barmhärtighetsmord, kommer de anhöriga att leva med en skyldig medveten som undrar om deras älskade kunde ha överlevt om de inte fått den dödliga injektionen. Med alla möjliga medel bör en patients liv bevaras och ingen ska bestämma när det tar slut. Förekomsten av palliativ vård och tekniska framsteg inom den medicinska industrin bevisar att dödshjälp är fel.


Även om det finns båda sidor av debatten om praxis, är en gemensam överenskommelse mellan de två grupperna att det innebär att döda en patient. I sådana fall bestämmer sig läkare för att leka Gud och administrera en dödlig injektion som avslutar en patients liv. Även om en patient kan besluta sig för att få den dödliga dosen, gör de det av smärta och lidande, och ibland av oro för de medicinska kostnaderna för deras vård. Oavsett vilket argument som förs av någon grupp, förblir dödshjälp vad det är: att döda en oskyldig patient. Det är moraliskt fel. Attell, B. Ändrade attityder till dödshjälp och självmord för terminalt sjuka, till en åldersperiod-kohortanalys. OMEGA-Journal of Death and Dying, Goligher, E.


Läkarassisterat självmord och dödshjälp på intensivvårdsavdelningen: En dialog om etiska kärnfrågor. Crit Care Med. Saul, H. Sulmasy, D. Icke-trosbaserade argument mot läkarassisterat självmord och dödshjälp. The Linacre Quarterly, 83 3 , Tes: Trots argumentet från båda sidor av debatten är dödshjälp juridiskt och moraliskt fel eftersom det bortser från värdet av mänskligt liv. Sammanfattningsvis bevisar förekomsten av palliativ vård och tekniska framsteg inom den medicinska industrin att dödshjälp är fel. Även om det finns båda sidor av debatten om dödshjälp är en gemensam överenskommelse mellan de två grupperna att det handlar om att döda en patient.


com är en ledande akademisk skrivtjänst som är dedikerad till att ge extra stöd och hjälp till studenter över hela världen. I dessa fall är det orättvist ansvarigt läkarna för att de drabbade dör. Den hippokratiska eden hjälper läkarna att förstå hur nödvändiga deras ansvar är för folket när det kommer till deras hälsa. Om dödshjälp blir legaliserad, ska effektiviteten av den hippokratiska eden förnekas och läkarna kan ha möjlighet att omedelbart tillgripa dödshjälp, särskilt i besvärliga fall som ett substitut för att göra sitt bästa till slutet.


Ett annat argument mot dödshjälp är att det i huvudsak är mord eftersom ett slutresultat av att läkarna kommer att döda den drabbade personen även när det har ackrediterats av den drabbade personen själv eller den drabbade personens hushåll. Den enda skillnaden är att i dödshjälp kan det vara barmhärtighet och samtycke inblandat medan det inte finns någon i mord. ta saken i egna händer och döda sina patienter även om det finns samtycke från de drabbade och deras hushåll eller anhöriga. Slutligen, de fortsatta förbättringarna och förbättringarna inom området medicin och hälsovård gör dödshjälp ologiskt att utföra som ett val.


Anledningen till att medicinska experter fortsätter att arbeta utmattande för att ge dig förbättrad medicinsk teknik, mediciner och terapimetoder är att de måste vara positiva till att de sjuka kan återhämta sig snabbare och friska individer blir ännu friskare. Alla dessa ansträngningar görs för att få samhället att visa sig vara mer produktivt på grund av närvaron av friska och starka individer McDougall Istället för att ge upp borde läkarna hjälpa dem. Några positiva resultat av att få hjälp är att vara nöjda med sin familj, de kommer att dö när affären är klar, glada minnen, i princip kommer de att dö lyckliga och känna att de inte har något att oroa sig för.


Människor borde alltid dö som om de inte har något kvar att göra i denna galna värld, människor borde dö i fred. Patienter bör ha någon som hjälper dem varje dag när de är på sjukhuset. Speciellt när de vill dö. Människor och patienter har fortfarande en hel dag med familjen de behöver träffa och prata med innan de vill ta sitt liv på spel. Dödshjälp är ett annat ord för mord men med bara tillstånd. Patienten ger upp och ber läkaren att sätta en injektion eller något annat för att döda dem. Dödshjälp legaliserades i Nederländerna i november Den andra kammaren i det holländska parlamentet godkände förslaget till lag om legalisering av dödshjälp och hjälp till självmord. Förslaget går nu till första kammaren som troligen kommer att diskutera det tidigt. I bibeln finns några verser mot dödshjälp.


Var inte som Kain, som tillhörde den onde och mördade sin bror. Och varför mördade han honom? Eftersom hans egna handlingar var onda och hans bror var rättfärdig.

No comments:

Post a Comment